dijous, 12 de maig del 2016

Juga al "Mario Broms i de Prat". Veuràs com hem personalitzat el videojoc del Mario Bros


Ja hem acabat el projecte del segon trimestre de la CELork (Catalunya Educational Orchestra).

Hem creat el nostre "Mario Bros" particular, el "MARIO BROMS I DE PRAT"!!!!   




Tot va començar l'estiu passat, quan vaig preparar el "8 bits videogames medley", un popurri de la música dels videojocs més coneguts del anys 80-90 (Mario Bros, Sonic, Zelda, Pacman...)

Al setembre-octubre el vam començar a practicar i vaig veure que aquest curs (2015), feia 30 anys del primer videojoc del Mario.

HO HAVÍEM DE CELEBRAR!!!

Primer vaig pensar en construïr un instrument amb tubs de pvc (ja que el Mario i el Luigi són llauners), però buscant inspiració per la web, vaig arribar a la pàgina web de Nintendo i em vaig descarregar el joc de Megamario.

Automàticament se'm va encendre la bombeta:

CREAREM LA NOSTRA VERSIÓ PERSONALITZADA DEL MARIO BROS!!!

 Ja tenia el projecte, ara només havia d'esbrinar com fer-lo possible...

Ja que és l'assignatura de música de 4t d'ESO de l'escola Oms i de Prat, el primer que vaig fer va ser preparar les partitures per poder-les interpretar amb els ordinadors portàtils.

Vaig preparar partitures amb diferents nivells de dificultat, perquè cada alumne pogués triar quina música volia aprendre.

Com que m'agrada que els projectes que fem siguin transversals, també vam gravar i editar els diferents efectes de so del joc, i amb el photoshop vam retocar els personatges (posant els nostres caps, transformant les monedes amb el logo de l'escola, etc...)

També hem canviat algunes de les músiques del joc, posant, per exemple, el "8 bits Videogames Medley" en comptes de la típica música del Mario.

Aquest és el resultat:


Divertit, oi?


Doncs clica aquí i descarrega't les partitures i el "MARIO BROMS I DE PRAT". Passaràs una estona molt divertida jugant al joc i també practicant la música del més conegut dels videojocs.


Si t'ha agradat el projecte, deixa el teu comentari. I si tu també vols personalitzar el joc (pels alumnes, per fer un regal, etc...) pots demanar-m'ho als comentaris o enviar-me un mail, i t'explicaré pas a pas com ho he fet.



I recorda que en aquest enllaç, t'explico pas a pas com configurar el teu ordinador, per convertir-lo en un munt d'instruments.

22 comentaris:

  1. A sigut dels millos projectes que em fet, el vídeo una passada Gerard. Tan desfors a merescut la pena

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies David. Tu i l'Ismael heu fet molt bona feina. Memoritzar i interpretar la melodia "Overworld" alhora no és fàcil i ho heu fet molt bé. Felicitats!

      Elimina
  2. Gerard, ja m'agradaria haver-te tingut de profe a secundària!, trobo que heu fet un projecte molt complert i interessant, moltes felicitats a tots!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Dolors. És cert que no ha estat senzill, però estem molt contents d'haver-ho aconseguit!!!

      Elimina
  3. Crec que aquest és el projecte que més m'ha agradat fer!I el vídeo ha quedat genial!

    ResponElimina
  4. Ei! Que xulo!!!
    L'enhorabona a tots els que heu aconseguit tirar endavant aquest projecte i, sobretot, a tu, Gerard, que ets l'ànima. Parlant amb tu unes quantes vegades he copsat aquest esperit per fer estimar la música als alumnes i fer-ho des dels seus interessos i partint de la tecnologia. Tu no pretens aconseguir músics professionals sinó aconseguir que gaudeixin de la música i que la manipulin i la creïn.. i crec que ho aconsegueixes.
    Enhorabona!!! Molt bona feina i un vídeo resum molt benparit!!!
    Doncs, vinga, a continuar així... "hasta el infinito y más allá!!"

    Eladi Martínez

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies Eladi!
      Sempre he pensat que no cal ser Mozart ni estudiar 10 anys al Conservatori per poder disfrutar creant o interpretant música. Poder comprovar, en primera persona, que alumnes que inicialment no sabien res de música poden desenvolupar projectes tan interessants com aquest, em demostra que no estic equivocat: Tots podem gaudir de la música, siguin quins siguin els nostres coneixements!!!!

      Elimina
  5. Molt divertit!! FELICITATS!!!!
    :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Felicitats a tu també Karima. Ara toca continuar treballant, a veure si tenim temps d'aprendre el popurri de videojocs!!!

      Elimina
  6. Es nota molt el esforç que s' ha tingut per fer aquest videojoc m' agradat molt fer això.

    ResponElimina
  7. Ha estat molt divertit!! Ha quedat molt bé!! FELICITATS!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Raúl. Felicitats a tu també, per la part que et toca!

      Elimina
  8. Gerard i alumnes de música de 4t. d'ESO,

    MOLTES FELICITATS I MOLT BONA FEINA! Sou un gran equip i un gran guia!

    M'ha encatat la vostra personalització! Seguiu així, endavant sempre ENDAVANT!

    M'agradaria molt que un dia ens vingueu a explicar a les tutories de 1r. d'ESO el vostre procés de personalitzar el joc! Els ho he ensenyat i estan entusiasmats.

    Felicitats de nou!

    Gemma Vilaseca

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Gemma! I tant que vindrem a explicar com ho hem fet! No és gens complicat de fer i és molt divertit, segur que els encanta...

      Elimina
  9. Increible, Gerard ets un crack! Abrasus

    ResponElimina
  10. Moltes gràcies pel comentari Luis i també per compartir-ho al facebook... Tu sí que ets un crack!!!

    ResponElimina
  11. MOLTES FELICITATS!!! Un GRAN projecte, Gerard! M'ha agradat molt veure tota aquesta colla de músics tan entusiasmats. M'imagino que no ha estat fàcil però tot esforç sempre té la seva recompensa i el vostre resultat és excel.lent!!! ENHORABONA!!!

    ResponElimina
  12. Trobo que es una idea molt original i a la vegada complicada però els alumnes amb esforç l'han aconseguit fer!
    M'agrada molt l'idea i el vidio!

    ResponElimina
  13. Trobo que es un projecte molt interessant! Tinc ganes de fer-ho! :D

    ResponElimina
  14. Enfocar l'assignatura d'aquesta manera, des de el meu punt de vista és molt divertit i molt motivador. Amb ganes de començar!

    ResponElimina