divendres, 11 de desembre del 2015

T'agradaria saber per què vaig triomfar al 2008 amb la música de PESADILLA ANTES DE NAVIDAD?


Ja fa uns dies que vaig fer un post compartint algun dels meus arranjaments de Nadales.

Avui en vull compartir un altre, el de la cançó "QUE ES" de "PESADILLA ANTES DE NAVIDAD" però sobretot m'agradaria parlar-te del procés que em va portar a escriure aquest arranjament, que per mi va ser el principi d'una nova manera de plantejar els concerts!!!


Sempre m'ha agradat la música que Danny Elfmann va composar per la Banda Sonora de la pel·lícula "PESADILLA ANTES DE NAVIDAD" i al principi del  curs 2008-09 vaig pensar que seria genial preparar un arranjament per tal que tots els meus alumnes de clarinet poguéssin tocar junts pel concert de Nadal.


El primer obstacle amb que em vaig trobar és que no teníem clarinet baix. O sigui que vaig acabar fent l'arranjament per 5 clarinets en sib (més una veu fàcil de clarinet 6 pels més petits).

Un altre complicació va ser els canvis de to que Elfmann fa, ja que surten moltes alteracions accidentals i jo tenia alumnes des d'Iniciació fins a 4rt de Nivell Mig...

A més, sempre m'ha agradat barrejar diferents disciplines i aprofitant que era tradició que el concert de Nadal de l'Escola de Música de Puig-Reig fos sobretot coral, vaig decidir que tots els alumnes (en grups de dos) cantessin cada "QUE ES" de la cançó, excepte l'últim que van dir "PUIG-REIG!". Ho podeu veure a la partitura...

Després vaig pensar que podria fer una portada xula per l'Score i buscar una tipografia que imités les lletres de la pel·lícula. Als alumnes els va encantar!!!


Quan ja vaig tenir l'arranjament fet, em vaig adonar que la partitura era complicada de tocar i que necessitaríem molts assajos generals per aconseguir el resultat que volia. Però la realitat era que NO trobaria un horari que ens anés bé a tots.
Així se'm va acudir la idea de grabar, jo mateix i pista per pista cada veu de clarinet. D'aquesta manera cada alumne podria estudiar escoltant la resta de clarinets!!!

escolta i descarregat l'àudio de l'arranjament grabat per mi

I el resultat?

doncs ja us el podeu imaginar... Els alumnes estudiant moltíssim perquè tot sortís bé, els pares, mares, avis i el públic en general alucinat amb el concert i el millor de tot: amb només un parell d'assajos generals en vam tenir prou perquè el concert fos un exitàs!!!

Com que ha passat uns anyets des que vam fer aquest concert de nadal (2008), no he pogut trobar la grabació de vídeo (Si algú la té, que es posi en contacte amb mi i la penjaré...) però per compensar-ho us deixo l'enllaç on podreu veure el Concert de Nadal del 2013 on vaig arranjar la cançó "PREPARANT EL NADAL" de la mateixa pel·lícula, i també la Mini-Cantata "HISTÒRIA DE TAMBOR" que vaig compondre pel conjunt de vent elemental.

Doncs així, i amb algun altre truquet que us explicaré properament en el post COM PUC MOTIVAR ALS ALUMNES AMB UN CONCERT INOLVIDABLE?, és com vaig triomfar gràcies a la música de "PESADILLA ANTES DE NAVIDAD".

I si t'agrada la música potser t'interessa saber COM POTS FER MÚSICA AMB EL TEU ORDINADOR 

Si vols les particelles, els àudios dels diferents clarinets, ebooks, el midi o els arxius de Finale del QUE ES o les tipografies de lletres utilitzades escriu-me en els comentaris o a neticlarinet@gmail.com.

SUBSCRIU-TE a NetiClariNet i seràs el primer a poder llegir cada un nou post i rebràs GRATIS els àudios, la partitura, el midi i un ebook on t'explico com he fet servir el material del Popurri de Bandes Sonores d'acció per a Orquestra de Portàtils a les meves classes de música de l'institut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada